top of page
  • Beyaz LinkedIn Simge
  • Facebook
  • Twitter
  • Instagram
  • YouTube

İşportacı Değil, Akıllı Bir Danışman

  • Yazarın fotoğrafı: İlker Tan
    İlker Tan
  • 1 Nis 2022
  • 2 dakikada okunur

İhtiyaç veya gereksinimleriniz ne olursa olsun, tek bir amaçları vardır. Size satış yapmak. Hepimiz hayatımızda en az bir kez böyle bir satışçı ile karşılaşmışızdır. Klişe bir ifade ile anlatacak olursam; bu tip satışçılar Eskimo’ ya buz satarlar.


ree


Bilgileri Sadeleştir, Problemi Çöz


Her ne kadar bu kişilerin tek boyutlu yöntemi sinir bozucu bir şekilde işlese ve başarılı gibi gözükse de dünya artık tamamıyla değişti. Bugün bilgi her yerde bulunabiliyor. Müşteriler bilgiden daha fazlasını istiyor. Kendi araştırmalarını yapıyor, birbirleri ile iletişime geçiyor. Kendi fikirlerinin farkında oluyor. Dolayısıyla bu yeni bilgi dinamikleri daha hassas ve modern satış tekniklerini ve yeni satışçı tipini gerektiriyor. Özellikle de sadece satış yapmada uzman olmayan bir satışçı profilini. Kendi karmaşık bilgi birikimlerini, olabildiğince sadeleştirerek, bir müşterinin belirli bir problemini çözmede yardımcı olarak kullanan bir profil gerektiriyor.


Her şey konuştuğunun ne olduğunu bilmekle başlar. Bugün müşteriler, bir satış personelinin bildiğinden daha fazlasını biliyor olabilirler. Satış görüşmeleri, bilgi toplama sürecinden başlamıyor artık. Müşteri satışçıyla konuşmaya başladığında zaten eldeki bilgilerden bunalmış durumda oluyor. Bir işportacıya değil de öğrendikleri bu bilgileri filtreden geçirmelerine yardımcı olacak akıllı bir danışmana ihtiyaç duyuyorlar.



Merak Et ve Araştır


Müşteri adayı; satışçıdan, kendisini doğrudan veya dolaylı etkileyen hususları, sıkıntı çektiği

noktaları da ürününü bildiği kadar bilmesini bekliyor. Satışçı bu bilgiyi geliştirmede ne kadar

samimi ise işinde o kadar iyi olabiliyor. Modern satış becerileri, adayların geleneksel satış

tekniklerinden ziyade araştırmaya ve piyasayı öğrenmeye daha yetenekli olmasını

gerektiriyor.



Duygusal Zekâ


Sosyal birikimin sadece sosyal ağın zenginliği anlamına gelmediği, aynı zamanda sosyal

becerileri de gerektirdiği bir zamanı yaşıyoruz. Geçmişin satış personeli ne kadar konuşkansa, modern dünyanın satış personeli de müşterinin ihtiyaç ve tercihlerine karşı duyarlı olan bir dinleyicidir. İyi, modern bir satış personeli, müşteriler hakkında, sosyal ağlarda araştırma yapmaya, onların profesyonel görevi ve sorunları hatta kişisel ilgi alanları hakkında bilgi toplamaya yeterince vakit ayırır. Israrcı bir satışçının dikkati en fazla yüzeyseldir. Modern satış personelinin ilgisi ise samimidir. Müşteriler bu çabayı takdir ederler.


Özgüvenden Özgüvene Fark Var




Eski veya yeni tip satışçı profilinde kendine güven her zaman bu işin olmaz ise olmazı. Ancak ego kaynaklı özgüven ile araştırma ile desteklenen özgüven arasında fark var. Bugünün bilinçli alıcıları sadece kendilerine satış yapılmasını istemiyorlar; boş belagatler olduğunu hissederlerse, savunmaya geçiyor ve artık saygı duymuyorlar. Müşterinin saygısını kazanmanın yolu, kişisel alaka ve kati gerçeklerden geçiyor.



Yalnız Kurt Değil Kurtların Dansı



Müşterileri neyin harekete geçirdiğini öğrenmenin en iyi yollarından birisi de bu işi bilen diğer kişilerle yani diğer satışçılarla konuşmaktan geçiyor. Her ne kadar geçmişin “yalnız kurtları” kendi gizli satış sırlarına sahiplerse de bugünün en başarılı satışçıları; aslında iyi iş birliği yapan kişiler olarak karşımıza çıkıyor. En iyi uygulamaları birbirleri ile paylaşıyor, tavsiye veriyor, kendi eşsiz iç görülerini başkalarına sunarak, karşılığında eşit şekilde değerli geri dönüşler alacaklarını anlıyorlar.


Hikâye Anlatımında Ustalık




Hikâye anlatma, insanlarla iletişim kurmada sahip olduğumuz en güçlü araçlardan biridir. Tecrübeli satışçılar, olaylar, sorunlar ve muhtemel komplikasyonları gösterebilecek gerçek hayat anekdotları konusunda zengin bir kaynağa sahiptirler. Herhangi iki satış konuşması asla aynı olmaz. Sadece birkaç kişi kendisine satış yapılmasından hoşlandığını söyleyecektir. Ama hepimiz bize sadece satış yapmayan, bizimle bağ kuran, empati gösteren ve bir problemi çözmemizde bize yardımcı olan akıllı bir ortağı iyi karşılıyoruz. İşte modern satış dünyası, bu becerileri sezgisel olarak bilen ve uygulayan satışçıları kabul ediyor. Uygulamayanları ise arka kapıdan er veya geç uğurluyor.

 
 
 

Yorumlar


bottom of page